VolleyLista - siatkarska muzyczna playlista

Siatkówkę kojarzymy nie tylko poprzez sport i słowa, ale również poprzez muzykę. Jak? Po prostu dzięki muzyce puszczanej np. w trakcie meczu, możemy potem sobie ją kojarzyć z tym sportem, klubem lub też wybranym wydarzeniem siatkarskim.

Poprosiłam moich followersów o podanie tytułów piosenek, które im się kojarzą z siatkówką. Oto lista, która powstała:)

1. Hans Solo - Dopóki Jestem
Chyba nie trzeba nikomu tłumaczyć, jak, czemu i dlaczego. Ta piosenka ma taki tekst, że po prostu kojarzy się z siatkówką. Osobiście żałuję, że nie leci w radiu, ale mam ją na telefonie;). Piosenka, której tekst jest tak prawdziwy, że aż nie mogę się nadziwić. Jeśli o mnie chodzi, chyba nigdy mi się nie znudzi słuchanie jej zarówno w wesołych, jak i smutnych momentach mojego życia.
A i ten teledysk (który nie jestem oficjalnym teledyskiem piosenki) jest genialny!

2. Jason Walker - Echo
Szczerze mówiąc wcześniej nie znałam tej piosenki, z czego się bardzo wstydzę. Ale przesłuchałam ją, i słucham wciąż. Jest to genialna piosenka, z genialnym tekstem (specjalnie przewertowałam tekst i tłumaczenie piosenki) i oddaje wspaniałe emocje. Szczerze mówiąc mimo tego, że zawsze po przesłuchaniu jej mam ochotę płakać, wciąż daję "replay".

3. Gotye ft. Kimbra - Somebody That I Used To Know
Zdziwię się, jeśli ktoś napisze, że nie rozumie, skąd ta piosenka znajduje się na tej liście. Osobiście zawsze, gdy słyszę tą piosenkę w radiu, mówię "Winiar leci!", chociaż pamiętam tytuł piosenki. Ten kawałek po zobaczeniu, jak go śpiewa Misiek Winiarski, ochrzciłam Winiarem;).

4. Top One - Hello
Podobny powód jak piosenka z nr 3;). Tym razem chyba powinna się nazywać Zibi:D.

5. King of Leon - Use Somebody
Oczywiście chodzi o świetny tekst:). Ja płaczę gdy słucham tej piosenki, nie wiem dlaczego kojarzy mi się z ostatnimi nieudanymi turniejami Polaków:(.

6. Perfect - Kołysanka dla nieznajomej
Osobiście nie dziwi mnie to, sama mam ją w telefonie, bardzo, bardzo, bardzo kojarzy mi się z meczami siatkówki.

7. Lady Pank - Zawsze tam gdzie Ty
Oj tak, genialna piosenka, bardzo kojarząca się z siatkówką:).

8. DJ Otzi - Hey Baby (If You'll be My Girl)
Przyznam szczerze, że nie rozumiem tego wyboru, ale to tylko moje odczucie:). Pewnie jest kilkadziesiąt osób, które kojarzą ten numer z siatkówką;).

9. AC/DC - "Thunderstruck"
Osobiście bardzo kojarzę sobie tę piosenkę z Asseco Resovią i kolejnym MP zdobytym w sezonie 2012/13:).

10. Two Steps from Hell - Heart of Courage
Kojarzę właśnie ten kawałek ze złotem LŚ 2012:).

11. Queen - We Are The Champions
Jeśli o mnie chodzi, tą piosenkę kojarzę sobie ogólnie ze sportem:).

12. W.Kilar - Pieśń o Małym Rycerzu
Chyba byłby koniec świata, gdybym dodała VolleyListę bez tej oto piosenki. Ten kawałek króluje na każdym meczu naszej reprezentacji^^.

13. Fort Minor - Remember The Name
Nigdy nie postrzegałam tej piosenki pod względem siatkarskim, ale chyba od dziś będzie mi się ona kojarzyła z siatkówką...

14. George Harrison - Got my mind set on you
Tak samo jak w punkcie 13;).

15. The White Stripes - 7 Nation Army
Podobnie jak dwa poprzednie punkty;).

16. Perfect - Niepokonani
Bezwzględnie!

17. Zuzanna Szreder - Biało-czerwoni
Jak punkt 2.

18. Jerry Ropero - Caracao
Pierwszy raz słyszę;)

19. Sokol ft. Pono & Franek Kimono - W aucie
Powód? IgłąSzyte!

20. Pectus - Barcelona
Ogólnie cały zespół kojarzy mi się z Resovią, może dlatego, że są z Rzeszowa. Chociaż z drugiej strony to dziwne, że kojarzę wszystkich, którzy są związani z Podkarpaciem z Resovią, prawda?:)

21. Wiz Khalifa - Black And Yellow
Oczywiście, bezkonkurencyjnie kojarzy mi się ten kawałek ze Skrą!


22. Piersi - Bałkanica
Już sam tekst piosenki mówi za siebie...

23. Starsailor - Faith Hope Love
Już samo tłumaczenie tytułu piosenki robi swoje, a jeśli wgłębimy się w tekst, to jeszcze bardziej. Ta piosenka genialnie mówi o tym, co jest w siatkówce


Co sądzicie o tej playliście?
Kojarzycie siatkówkę z jakąś piosenką, której nie ma na tej liście? Piszcie swoje propozycje w komentarzach, a może utworzę VolleyLista cz.2!

*w utworzeniu powyższej playlisty wzięły udział: @pozdrawiam_, @siatka16igla, @juti_volley, @goResovia, @yolo_16xx, @erineiee, @iloffvolleyball, @malowanaa, @sylwiav16, @SandraBTR2, @jeszczecoss, którym bardzo dziękuję!
**kolejność przypadkowa w playliście

11 komentarzy :

  1. Ach, dzięki za wyróżnienie!
    Niezła lista nam się zrobiła. :D Praktycznie wszystkie te piosenki kojarzą mi się tylko i wyłącznie z siatkówką.
    Po Superpucharze (na którym byłam) wbiły mi się do głowy "Ciemno już, zgasły wszystkie światła" oraz "Jest już ciemno". xD
    A "Bałkanica" ostatnio jest dosłownie wszędzie, a do siatkówki pasuje idealnie. :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak więc to ja @jeszczecoss xD teraz tak jeszcze mi się przypomniała Peja-Reprezentuje Biedę ;) Jak coś jeszcze znajdę to napiszę ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. jeeej <3 piosenka którą podałam jest na drugim miejscu ^^ świetna playlista! - @yolo_16xx

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam <3 Świetna playlista ;) Właśnie, jeszcze Peja - Reprezentuję biedę ;)
    Pozdrawiam, juti_volley

    OdpowiedzUsuń
  5. Fejm wzrasta, jejku! ;p
    @pozdrawiam_

    OdpowiedzUsuń
  6. Czuję się fejmem, jejku. XD
    @pozdrawiam_

    OdpowiedzUsuń
  7. Prawie ze wszystkimi sie zgadzam, numer 1 najlepszy :D Powinien być oficjalnym albo nie oficjalnym hymnem Mistrzostw Świata 2014.
    Niektóre utworu to chyba, indywidualne skojarzenia. Ja mam taki z piosenka "Papa Americano", bo to był hit na Lidze Światowej 2011 na której miałam okazję być.
    A i jeszcze Z Igłą Szyte : "Majteczki w Kropeczki" i mało cenzuralne ale "A jebać mi się chce" Liroya no i oczywiście "Reprezentuję biedę"
    Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Czesc, szukam pewnego utworu, ktory uslyszalem jakis czas temu podczas meczu ME 2013. Przeszukalem chyba caly internet i nie znalazlem:( Utwor mial podniosly charakter (cos ala going the distance z rocky'ego) dominowala w nim gitara (nie akustyczna), nie bylo w nim tekstu. Podejrzewam, ze jest to utwor z jakiegos filmu...

    OdpowiedzUsuń
  9. Znalazłem!!!
    Alan Parsons - Sirius

    OdpowiedzUsuń